سیستم‌های پردازش سریع در صنعت نفت و گاز

نعت نفت و گاز همانند سایر بخش‌های صنعت، در محیطی بسیار پرچالش پیش می‌رود. چالش‌های جدید شامل ریسک بالا، عملیات پیچیده و منابع رو به کاهش می‌باشد. کلید مقابله با چالش‌های محیطی کنونی، اجرای عملیات پیچیده و سریع است. در چنین محیط رو به رشد و در فضایی اقتصادی و سیاسی پر چالش، تنها خلاق بودن کافی به نظر نمی رسد، علاوه بر آن باید سریع و کارامد عمل کرد.

از این رو زیرساخت‌های سنتی فناوری در صنعت انرژی، نه تنها اغلب قادر به استفاده از راه حل‌های نوآورانه برای سرعت بخشیدن به شبیه‌سازی لرزه ای، شبیه‌سازی مخزن و تجسم سه بعدی برای پیش بینی دقیق محل مخازن نیستند، بلکه منجر به کاهش سرعت عمل و افزایش هزینه‌های هر سازمانی می‌شوند.

هدف از به کارگیری محاسبات سریع در صنعت انرژی، رسیدگی به چالش‌های فنی، محدودیت در تجزیه و تحلیل و به نمایش گذاردن داده‌های بزرگ و بار زیادی که این تحلیل‌ها برروی ظرفیت محاسباتی و ذخیره‌سازی ایجاد می‌کنند، می‌باشد

به عنوان مثال سیستم‌های محاسبات سریع به شرکت‌های اکتشاف این اجازه را میدهد تا فراتر و واضح تر از رقبای خود میادین موجود در اعماق زمین را کشف و شبیه‌سازی کنند، به ویژه هنگامی که کیلومترها لایه‌های نمکی (sub-salt formation) در میادین زیردریا مانع اکتشاف می‌شود.

ترکیبی از عملکرد برتر سخت‌افزارها، نرم‌افزار قوی، و ذخیره‌سازی داده‌های عظیم توانسته است در شرکت‌های نفت و گاز، کشف میادین جدید و میادینی که به سختی یافت می‌شودند، بهروری را بالا و هزینه‌ها را به مراتب پایین آورد.

راه ‌کارهای HPC سورین (محاسبات سریع) در نفت و گاز به صورت خاص برای این صنعت طراحی شده اند تا شما با آخرین فن آوری‌ها به کارایی بالا و تحلیل بی نظیری از اطلاعات دسترسی پیدا کنید. هدف ما کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی است. سورین کاربرد و نیاز شما را به صورت خاص  مورد بررسی قرار می‌دهد و در تمام مراحل طراحی، نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی با شما همراه خواهد بود.