حضور فعال سورین در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

شرکت هوشمند آرنا سورین اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان ” شبیه‌سازی و مدلسازی کامپیوتری با رایانش ابری” در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال نموده است. همچنین غرفه این شرکت در بخش ” دانش و فناوری دیجیتال” نمایشگاه برقرار می‌باشد.

عنوان نمایشگاه: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال

محل برگزاری نمایشگاه: مصلی امام خمینی تهران

زمان برگزاری نمایشگاه: 20 تا 26 آبان 1396

غرفه شرکت هوشمند آرنا سورین: بخش دانش و فناوری دیجیتال

عنوان کارگاه آموزشی: شبیه‌سازی و مدلسازی کامپیوتری با رایانش ابری

محل کارگاه آموزشی: مصلی امام خمینی تهران، شبستان، کارگاه A

زمان کارگاه آموزشی: یکشنبه 21 آبان 96 ساعت 16-18

آدرس اینترنتی ثبت‌نام کارگاه: http://yon.ir/GCH22

هزینه ثبت‌نام کارگاه: رایگان

در این کارگاه به اهمیت محاسبات سریع در امر پژوهش پرداخته می‌شود و نحوه استفاده از ابر سورین برای انجام شبیه‌سازی و مدلسازی کامپیوتری در رشته‌های مختلف دانشگاهی آموزش داده خواهد شد.

شرکت سورین در راستای تجربه خود در راه‌اندازی سیستم‌های محاسبات سریع و اهداف دانش بنیان خود اقدام به ارائه سرویس محاسباتی هوشمند روی بستر ابر با نام ” ابر سورین” نموده است. این سرویس قادر است ماشین‌های مجازی را بسته به نیاز کاربر شخصی سازی کند. کاربران پس از ثبت نام و شارژ حساب خود در کمتر از 10 دقیقه به یک ماشین مجازی دسترسی پیدا می‌کنند.

آدرس اینترنتی دسترسی به سرویس رایانش ابری سورین:

cloud.surin.ir

همچنین سرویس ابر محاسباتی سورین به عضویت شبکه آزمایشگاهی کشور (labsnet.ir) درآمده است و کاربران می‌توانند از این طریق نیز به سرویس هوشمند محاسبات سریع، دسترسی پیدا کنند.

هرگاه کاربری احساس کند ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‎افزاری کامپیوتری که در اختیار دارد، پاسخگوی نیاز پردازشی‌اش نیست، به عنوان مثال نرم‌افزاری دارد که قادر به اجرای روی کامپیوتر شخصی نیست یا مدلسازی و یا شبیه‌سازی دارد که یا اصلا قادر به اجرای آن روی کامپیوترش نیست یا زمان اجرای آن بسیار طولانی و طاقت فرساست، می‌تواند به جای خرید پرهزینه و زمان‌بر تجهیزات جدید یا ارتقا سیستم خود، از سرویس محاسبات سریع ابر سورین استفاده کند. گاهی اوقات کاربر نگران قطع برق یا خرابی کامپیوترش در حین اجرا و از دست رفتن ساعتها نتیجه اجرا است، تنها لازم است توان پردازشی (تعداد هسته)، میزان حافظه (RAM)، میزان دیسک (Hrad Disk)، نوع سیستم‌عامل مورد نیاز خود را تعیین کند و در کمتر از 10 دقیقه کامپیوتر مورد نیازش را در هر جا و هر مکانی که به آن نیاز دارد، تحویل بگیرد. استفاده از این کامپیوتر راه‌دور کاملا شبیه استفاده کامپیوتر خود کاربر است و کاربر بدون هیچ محدودیتی می‌تواند از آن بهره ببرد. کاربر پس از این هزینه سیستم را به ازای میزان استفاده از منابع درخواستی‌اش پرداخت می‌کند. به عبارت دیگر عدم استفاده از کامپیوتر برای کاربر هزینه‌ای در پی نخواهد داشت. دسترسی کاربران به ماشین‌های خود در ابر سورین کاملا امن است و به جز کاربر هیچ کس دیگری قادر به دسترسی به کامپیوتر او و داده‌هایش نخواهد بود. سیستم پشتیبانی کاملا آنلاین بوده و کاربر هر زمان که با مشکل یا سوال خاصی روبرو شد می‌تواند به صورت آنلاین مساله خود را مطرح کند و پاسخ بگیرد.