ساخت استوریج بر اساس پردازنده‌های گرافیکی

یک شرکت استارت اپ نیوزلندی قصد دارد با همکاری Netlist و HPC Systems یک پلتفرم ذخیره‌سازی مبتنی بر لینوکس راه‌اندازی کند که توسط GPU‌ها و NVDIMM‌ها شتاب می‌گیرد.

پایه و اساس این پلتفرم فناوری Nyriad’s NSULATE است که از یک پردازنده گرافیکی برای انجام پردازش‌هایی که معمولا توسط کنترل کننده RAID در آرایه‌های ذخیره‌سازی بزرگ انجام می‌شود، استفاده می‌کند. طبق ادعای این شرکت، از تعداد بالای هسته‌های پردازشی یک GPU برای انجام محاسبات مربوط به توازن (parity) استفاده می‌شود تا بازیابی خودکار داده‌ها در مقیاس‌های غیر ممکن با کارت RAID یا CPU امکانپذیر گردد. این ادعا نشانگر ان است که NSULATE می‌تواند با چندین مورد از خرابی‌های دستگاه به صورت همزمان مقابله کند، در حالی که کارایی عملکرد I / O خود را حفظ کند.

فن آوری NSULATE همچنین اجازه می‌دهد تا محاسبات و ذخیره‌سازی به صورت همزمان در یک گره و در کنار یکدیگر انجام شوند. ایده این است که گره‌های ذخیره‌سازی را برای انجام عملیات محاسباتی به گونه‌ای پیکربندی کنیم که سرعت اجرای کدهای مبتنی بر I / O افزایش یابد. با این کار اجرای برنامه‌هایی که به علت ضعف ذخیره‌سازی با چالش مواجه هستند، افزایش می‌یابد. همانطور که وب سایت Nyrian می‌گوید، NSULATE پلتفرمی را ارائه می‌دهد که “در آن محاسبات موازی و ذخیره‌سازی توزیع شده به یک مساله واحد تبدیل می‌شود.”

این تکنولوژی از درون پروژه ارایه یک کیلومتر مربع، که یک پروژه چندین میلیارد دلاری راه‌اندازی بزرگترین تلسکپ رادیویی دنیا می‌باشد بوجود آمده است. در فاز اول، پروژه تلسکپ رادیویی می‌بایست هجم بسیار بالایی از داده‌های خام که با سرعت 160 ترابایت در ثانیه تولید میشوند پردازش کند. این مقدار ورودی و خروجی (I/O) و سرعت پردازشی که برای آن نیاز است الهام بخش ایجاد این تکنولوژی بود است.